Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Βιωματικό Σεμινάριο

και τις

Λουκία Χαϊδεμενάκη, μέλος του Δικτύου, ερευνήτρια ψυχολόγος/art therapist PhDc MDW University Vienna

Γεωργία Παζαρλόγλου, μέλος του Δικτύου, μουσικός- μουσικολόγος με μεταπτυχιακή ειδίκευση στο Performance Design από το UAL

Πάνη Σταθοπούλου, μέλος του Δικτύου, εικαστικός, εκπαιδευτικός τέχνης, sculpture open-air, Δρ. Φιλοσοφίας (ΕΚΠΑ)

Το Δίκτυο, έχοντας οργανώσει δύο χρονιές ετήσιο εκπαιδευτικό σεμινάριο (2021-2022 και 2022-2023), διοργανώνει νέα σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων για το 2024 – 2025.

Μέσα από συλλογικές διεργασίες, και με τη συμμετοχή όσων το επιθυμούσαν από τους/τις συμμετέχοντες/υσες στα εκπαιδευτικά των προηγούμενων ετών, προέκυψαν κοινές επιθυμίες, για περαιτέρω εμβάθυνση σε συγκεκριμένες ενότητες και πεδία.

Φέτος λοιπόν, ξεκινάμε με το σεμινάριο, “Art Voices: Creativity, Arts & Voice Hearing”.

  • Ιστορία και προσδιορισμός του κοινωνικοπολιτικού πλαισίου του δικτύου Hearing Voices, καθώς και θεωρητική επεξεργασία της εμπειρίας των φωνών
  • Η σχέση Τέχνης & Τρέλας με την ματιά της Ιστορίας Τέχνης
  • Ιστορίες ανθρώπων με βιωμένη εμπειρία και η σχέση τους με την ανάρρωση και την δημιουργικότητα
  • Βιωματική άσκηση: art-therapy informed /  trauma informed τεχνική επικέντρωσης

Η εκπαιδευτική ομάδα απαρτίζεται από μέλη και συνεργάτιδες του Δικτύου, από ανθρώπους με εμπειρία φωνών, συγγενείς και επαγγελματίες.  Υπενθυμίζουμε πως σημαντικό κριτήριο για τη διεξαγωγή των εκδηλώσεών μας, εκπαιδευτικών σεμιναρίων κοκ είναι η συμμετοχή και στήριξη από ανθρώπους που ακούν φωνές ή έχουν παρόμοιες εμπειρίες.

Πάνη Σταθοπούλου

Οι σπουδές που έχει κάνει στην Ελλάδα και το εξωτερικό αφορούν κυρίως τον σχεδιασμό
υπαίθριων καλλιτεχνικών έργων με οικολογικά μηνύματα.

Από το 1988 έχει διδάξει στη
Δημόσια Εκπαίδευση ως εκπαιδευτικός τέχνης.
Από το 2000 ειδικεύεται σε θέματα περιβαλλοντικής αισθητικής και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Το 2007 ίδρυσε την ομάδα artreeteam με στόχο τη διάδοση της περιβαλλοντικής τέχνης και της
οικοκαλλιτεχνικής εκπαίδευσης.

Έχει συμμετάσχει σε πολλές δράσεις που αναδεικνύουν την άποψη ότι ο άνθρωπος
μπορεί να αντιμετωπίσει τα περιβαλλοντικά προβλήματα μέσω της τέχνης, με τρόπο
δημιουργικό και αισιόδοξο. Πρωτοστατεί και με άλλες δυνάμεις που προάγουν τη σύζευξη
επιστήμης και τέχνης, εκπαιδεύοντας μικρούς και μεγάλους.

Έχει παρακολουθήσει πολλά προγράμματα ψυχο-παιδαγωγικά και ψυχ-αγωγικά, έχει
οργανώσει ημερίδες/σεμινάρια προβάλλοντας τη σχέση της αισθητικής με την ψυχή και τον
ρόλο της τέχνης σε μορφές μη λεκτικής επικοινωνίας/θεραπείας.

Γεωργία Παζαρλόγλου

Είναι μουσικός – μουσικολόγος με μεταπτυχιακή ειδίκευση στο Performance Design από το UAL (University of the Arts London).

Η δουλειά της διαπραγματεύεται τον ψυχικό πόνο, το τραύμα και τις οικογενειακές δυναμικές με τρόπο ιδιοσυγκρασιακό και αυτοβιογραφικό, αλλά και την ιστορικότητα της κοινωνικής αδικίας και των προνομίων, μέσα από αρχεία και προφορικές ιστορίες. Από το 2019 διδάσκει yoga και πρακτικές κίνησης και embodiment, με εστίαση στο ψυχικό τραύμα και το άγχος.

Είναι πιστοποιημένη trauma-informed yoga instructor και αυτομορφώνεται σταθερά γύρω από πολιτικές και προσεγγίσεις της ψυχικής υγείας.

Συνεχίζει να εκπαιδεύεται στον τομέα των somatics και του body intelligence, να γράφει ποίηση και άρθρα χρησιμοποιώντας ψευδώνυμα και να υπερασπίζεται τις έμφυλες, ταξικές και κοινωνικές μειονότητες μέσω της γραφής, των μαθημάτων της και της κινηματικής της συμμετοχής.

Λουκία Χαϊδεμενάκη

Μέλος του Δικτύου από το 2016. Είναι ερευνήτρια ψυχολόγος και art therapist (PhDc MDW University Vienna, MSc, MA, μέλος του Ελληνικού & Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων, British Association for Art Therapies, Πιστοποιημένο μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ψυχοθεραπευτών, E.C.P.h ).

Έχει εργαστεί στον τομέα της ψυχοκοινωνικής ένταξης παιδιών/νέων με αναπηρία στη Γερμανία και σε δομές ψυχικής υγείας και ψυχοκοινωνικής ένταξης στην Ελλάδα.

Ως μέλος του Hearing Voices Network Greece υλοποιεί το Σεμινάριο “ARTVOICES: Creativity, Arts & Voice-Hearing” (2022 & 2023).

Εργάζεται ως Επιστημονικός Συνεργάτης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για το πρόγραμμα της Πολιτιστικής Συνταγογράφησης και είναι μέλος των Research Groups “Museums & Art Therapy” και “Research in Art Therapy” στην European Federation of Art Therapies όπου και υλοποιεί εκπαιδευτικά σεμινάρια. Έχει εργαστεί ως επιστημονικός συνεργάτης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για το πρόγραμμα ισότιμης πρόσβασης και συμμετοχής ατόμων με αναπηρίες στον Πολιτισμό (2021-2022) και έχει επιμεληθεί εκθέσεις καλλιτεχνών με αναπηρία (Τεχνόπολη, NEVRONAS Festival 2023). 

Επί του παρόντος εργάζεται στο Κέντρο Ημέρας Υποστήριξης Ψυχικής Υγείας μέσω Τέχνης (ΠΕΨΑΕΕ) και στην κοινωνική ένταξη και υποστηριζόμενη διαβίωση Ατόμων με Νοητική Αναπηρία. Στην ΑΜΑΚΑ (ΑμΚε) είναι Project Manager Ευρωπαϊκών επιδοτούμενων Εθνικών και Ευρωπαϊκών ερευνητικών προγραμμάτων και προγραμμάτων Αυτοσυνηγορίας μέσω Τέχνης για την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κοινωνικά αποκλεισμένων ομάδων  αλλά και επιδοτούμενων προγραμμάτων προσβασιμότητας στον Πολιτισμό/ Μουσεία (άτομα με αναπηρία, τυφλότητα).

Το καλοκαίρι 2022 έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει ένα ethnographic research art-based πρόγραμμα στο Εκουαδόρ με κοινότητες ιθαγενών, το οποίο έχει δημοσιευθεί στο Canadian Journal of Art Therapy. Παράλληλα διδάσκει μεθοδολογία έρευνας και είναι επόπτρια στην Ιδιωτική Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση και ερευνητικά της άρθρα έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά.